Welcome to my blog :)

rss

söndag 21 februari 2010

Söndag.

Det är ju bra konstigt, igår mådde jag mycket bättre.
Kände mej ju frisk.
På kvällen kom det tillbaka, illamåendet, huvudvärken, sura uppstötningar, svettnigarna trots att jag inte har någon feber! Kändes som det sjuka slog tillbaka igen.

Likaså idag har jag kännt mej risig som tusan, fryser som en jävla gnu, men tror inte jag har feber...


Imorn är en av de stora dagarna, barnpsykologen.
Ska gå igenom hur det gick för lilleman, och antagligen diskutera vad vi och förskolan tycker.

Min lilla kille som blivit så stor..
Men i helgen har man verkligen märkt av honom.
Alla barn hittar på bus, gör saker de inte får, i den åldern har barn ingen förmåga att kunna räkna ut konsekvenser av sitt handlande.
Men lilleman har vart värre denna helg, bara som att stå och kasta havregryn över hela vardagsrummet. Det tror jag var något på impuls, vi pratade om det senare under dagen.
Han är duktig på o uttrycka sej. Han sa att han fick en ide och bara ville göra så, att det var roligt. Han tänkte inte på att man inte fick göra så.

Ibland får han många ideer och gör saker, sedan efter kan han be om ursäkt och förklara för mej att det var hans arm eller fot eller annan kroppsdel som bara gjorde så, utan att han bestämde.



"tjuvlyssnade" på barnen imorse, och Lilleman fick en ide, medans Kev då sa: det är så roligt, du kommer på så roliga saker hela tiden.

Han är en idéspruta min grabb, han hara bara svårt att anpassa aktivitetsnivån, och har inte lika lång betänktetid som "normala" barn, vilket gör att det händer både det ena och det andra med honom.
Han kan vara krävande för andra barn, vi vuxna tycker han är krävande. Jag fasar för den dagen då han själv kommer inse det..

DET kommer göra ont i mammahjärtat !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar