Welcome to my blog :)

rss

lördag 20 mars 2010

V 19

Magen växer, och sådant som hör graviditet till.

Tyvärr känner jag mej mer eller mindre som en gammal kärring i kroppen, som en gnällspik!
En huvudvärk som kommer och går, en foglossning så är så irriterande, kan inte ens damsuga hela lägenheten eller springa och plocka upp saker från golven utan att det ska hugga/värka o grejja.
En trötthet som trängts sej på senaste veckorna och verkar vara här för o stanna för tillfället.
Förbannat mycket sura uppstötningar och halsbränna, och ett jäkla illamående emellanåt.
Ibland vill jag bara sova bort hela dagarna, men är ju lite svårt när man har barn här hemma att ta hand om :)

Med lilleman hade jag ju typ inget av detta.. Kände knappt någon och sprang omkring och trodde jag fortfarande vägde 53 kilo och det bara var en vecka kvar till förossning typ.

Men, så kommer man ju till det lyckliga slutet. Och skulle ju ljuga om jag sa att det inte var värt det, för det är det !
Det är det värt, varenda dag !! Ingen tvekan om det.

Det gäller bara att ta vara på de bra stunderna, som när magen växer, man kan lyssna på hjärtljudet, se bebis på ul. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar