Welcome to my blog :)

rss

söndag 28 februari 2010

Berg och dalbanan här igen.

Att få fly för ett tag, för en liten stund.
Inte härifrån, inte från det matriella, utan från det psykiska.

Har haft en bra helg, en kanonhelg.
Inga sådana jätte berg och dalbanor inombords.
Kanske kommer det nu ?

Har många gånger, för många gånger i mitt liv flytt till spriten.
Jag kan ärligt säga att jag ibland saknar mina egna kvällar hemma på rummet i huset.
Alla i huset sov, där kunde jag sitta med min grogg och cigg, och plugga med ett lugn i kroppen, och en koncentration som hjälpte mej att fokusera.
Det var härliga kvällar, samtidigt var de hemska, det var min hemlighet, min allra djupaste som ingen visste om... Bara jag.

Hade pappa jobbat natt kunde det bli ett jädra liv om kan kände röklukten i rummet, aldrig kände han någon spritdoft, inte ens den kväll då vi satt i köket o pratade halv två på natten.
Då jag hade lyckats få i mej 8 starköl. Konstigt va? Såg han inte, eller ville han inte se ?

Concertan hjälper mej endel, den tog bort endel av suget som kommer i perioder.
Men nu har jag varken medicin eller grogg o ta till.
Bara härda ut, vilket gör att jag ibland blir sjukt lättirriterad, ibland insluten i mej själv.
Men än så länge har det nog inte märkts av så mycket.

Är så trött på alla tankar som far omkring där uppe.
Ännu mer irriterad blir jag då jag vet hur ni människor utan dessa bokstäver har det.
Er kallar jag för sega, tröga, sniglar. Haha, skämt å sido!
Men, JA jag vill få ha era tankar för en kväll. Ni hinner liksom tänka en tanke och reflektera.

I min skalle kör det i 180, en jävla turbo som aldrig tar slut, om och om igen, finns inget slut.
JA, jag saknar concertan.

Skulle bara vilja ha ett brejk, ett par lugna timmar där uppe i huvudet.

Tyvärr finns inget ja kan göra nu, kan inte fly, hur gärna jag än vill..
Men att få skriva ner hjälper mej, har tidigare bara haft sånt inom mej, det har liksom vart min hemlighet, som några få vet om.. Men jag tänker inte skämmas för det längre.
Jag acceptera mina känslor, mitt sug. Jag är den jag är. Men bara jag bestämmer vilka val jag ska ta.

Nej, berg och dalbanan ska inte knäcka mej ;)
Inte dämpa mej.

Nu ska jag mysa ner mej i soffan med älsklingen, se om han kan knåda lite, tror det är foglossningen jag känner av igen, blir knäpp på det snart.

Sååå håller vi tummarna för en blå himmel imorgon ! :D
Tjillevippen!

1 kommentar:

  1. Du fixar detta, du fixar fan allt! om 9 månader har ni en nykläckt ;D wiiiie! <3

    SvaraRadera