Welcome to my blog :)

rss

torsdag 11 mars 2010

Håll tummarna !!!

Ni måste hålla tummarna, mycket som kan stå på spel ;)
Håll alla tummar och alla tår, behöver ett vik & sommarjobb mer än nödvändigt.
Åhh, vill så gärna.

Fyndat lite idag :) Hitta en söt löpare till köksbordet, till Påsk !
Lite annat fint, sedan vart det o äta lite på cafet, var bara vi o tre par till så tänkte att det var perfekt för att "öva" med lilleman.. Gick bättre än förväntat, kändes skönt !
Dessvärre var han överallt och på allt i affären, han var bara tvungen att känna på allt sa han. Jag förstår honom och kan känna igen mej i hans känslor då han bara måste.
Och får han inte röra allt han se, blir hans händer helt skakis ibland, eller hela hans kropp kan skaka. Han bara måste, annars blir hans lilla kropp som en myrstack.

Det är sjukt jobbigt för oss i affären, och det är nog väldigt jobbigt för lilleman med, även om han inte uttrycker det.

Idag ringde kuratorn, från utredningsstället, så har tid nästa vecka för ett samtal där, sedan lär det ju dröja tills utredningen. Är nog mest att hon ska ta reda på hur allt fungerar nu osv osv för o kunna lägga upp en planering.
Känns skönt och antagligen kanske vi kan få en del tips och råd hur vi ska hantera lilleman i olika situationer.

Jag fick en gång höra att fördelen med mitt funktionshinder är ju att jag kan förstå lilleman i hans problematik..
Och jaaa, jag kan känna igen mycket av hans känslor och beteende, koppla ihop saker, och vara mer accepterande.
Förut var det sjukt jobbigt ibland då folk stirrade och trodde man inte hade uppfostrat sitt barn på rätt sätt.
Nu har jag släppt det, för jag precis som alla andra är INGEN perfekt förälder.
Men jag gör mitt allra bästa som de flesta.
Och jag har accepterat och insett att min uppfostran inte kan hejda hans impulser.
Hade sådant kunnat gått att uppfostra bort så hade ju inte jag haft mina svårigheter idag, eller hur ?

MEN, jag vet att stödet från föräldrar och omgivning kan hjälpa barnet väldigt mycket, just på grund av att jag har världens bästa och finaste mamma så har hon vart ett stort stöd för mej.
Kanske för bra många gånger då hennes hjälp gjorde att mina svårigheter inte alltid syntes.


Jag hoppas iaf att jag kan få några tips på måndag, några råd.
För hur mycket jag än kan förstå lilleman, acceptera, och försöka hjälpa så har jag endå inte de rätta verktygen, jag kan ha endel.. Men lååångt ifrån många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar