Welcome to my blog :)

rss

onsdag 10 mars 2010

Slutar aldrig förvånas !

Så många gånger det vart knas med sjukvården.
Har många gånger vart så sjukt förbannad på många människor som jag haft kontakt med på ett eller annat sätt genom sjukvården..

Receptionister och läkare på vårdcentralen, på ett flertal ställen.
Personal på TNE, personal på BUP, Socialkärringar.
Usch och fy vilka människor det kan finnas!


Måste ju tillägga att jag faktiskt även stött på ett par riktigt fina människor :)
Teamet från min utredning, de är alldeles super, vilka människor !
"tanterna" nere på Eleonoragruppen, vilket gäng !
S från beroendekliniken, och för att inte missa Ewa K där uppe, helt underbar!
Kuratorn på vårdcentralen.


Iaf, jag slutar aldrig förvånas över vår vård.. Vilken jävla makt dessa människor kan ha.
Vad de kan förstöra, vad de kan hjälpa.
Där kan man känna sej ganska underlägsen.



Iaf så har ja väntat på samtal, så att ja skulle få höra och godkänna remissen hon skulle skicka in ang sonen till BUH, Hon skulle göra lite ändringar eter att sonens far vart där och skulle därför ringa mej så jag fick godkänna det. Har inget hört, och tänkte därför snart ringa henne.

Men så idag, damp ett brev ner i brevlådan. Lillemans remiss hade kommit in och vi är lovade en tid inom 3 månader, kanon ! Äntligen!
Och för en gångs skull så gick det fort.. Yes yes yes !!
Men tre månader, ska vi flytta, lilleman ska byta dagis + utredning på det ?
Nee går inte på en o samma gång, måste ringa o se om det går o få några veckor innan flytt o grejjer.

Vart lite besviken & förvånad då barnpsykologen sa till mej att hon kommer ringa o läsa upp ändringarna på telefon då hon inte vill skicka sådana papper med post, så att jag kunde godkänna det innan hon skickade iväg remissen.
Vilket hon faktiskt inte gjort, hon har inte ringt mej.
Säger en sådan person att hon ska göra det så tycker jag även att hon ska hålla det!

Nu är kl dags, deras lunch är över. Ska försöka få tag på de där uppe !
Håll tummarna !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar