Welcome to my blog :)

rss

måndag 22 mars 2010

Årets första cykeltur avklarad !

Vart ingen lång stund ute idag.
Lilleman cykla, krascha, reste sej, cykla & krascha.
Han har inte kommit underfund med än hur man stannar cykeln utan att kracha rakt ner i backen eller in i snödrivorna, inte heller har han kommit underfund med hur man "kommer igång" med cyklandet... Utan jag måste hålla cykeln då han ska sätta sej och komma igång.
Ryggen fixade verkligen inte det, tårarna var nära.
Synd, han fixade det galant mot slutet innan min rygg helt gav upp...
Hoppas hans farmor kanske vill trän lite med honom i helgen om han nu ska dit.

Övning ger färdighet, och han är inte den som lipar eller ger sej i första taget!

En sån där pinne till cykeln man kan hålla i är helt uteslutet då ungen drar iväg i racerfart och jag aldrig skulle hinna med i samma tempo.

Hem och lämnade cykeln och jag va ju tvungen o tömma blåsan, sen ville inte lilleman gå ut mer.
Han vart nog lite tjurig över att han inte kunde öva på cykeln mera...

Och här sitter jag i valet och kvalet om jag ska försöka dra igång städning här hemma.
Damsuga är uteslutet, ingen damsugare får visa sej innan lillemans berlock är hittad.
Fixa med annat småskit, innan ryggen brakar helt eller tröttheten visar sej.
Ja, bäst o dra igång nu, medesamma annars får jag aldrig något gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar